mandag 19. november 2012

Halden Pistolklubb

Siden jeg synes det er kjempemoro og gjøre ting jeg ikke kan, så var det denne helge tid for sikkerhetskurs hos pistolklubben min.

Her er link til Halden Pistolklubb

Jeg har vært der 2 ganger tidligere sammen med en kamerat som skulle la Turbo få skyte litt, Johan som kameraten heter var litt engstlig for Turbo sitt testosteron nivå siden jeg hadde tatt han med på et kurs i ZumbaAtomic ;-)

Turbo stortrivdes og fikk skyte med både magnum og andre skumle ting som smalt HØYT, og testosteron nivået føyk til nye høyder på 2 sekunder hehe

PS: All skyting foregitt etter korrekte regler og 100% tilstedeværelse av eieren av våpnene!!

Her er Turbo med en magnum, sjekk gliset ;-)
 
Og her er ennå en pistol han fikk prøve, glock tror jeg denne het :-)
 
Og da hadde jo Turbo fått blod på tann, så da kunne jo ikke den gamle mamman hans være noe dårligere, men jeg må jo innrømme at jeg syntes tilbakeslagene på begge pistolene var litt vel mye for meg, og gjett om jeg har fått høre det av Turbo i ettertid ;-(
 
Men både Turbo og jeg var enige om at dette var noe vi ville fortsette med, så dermed har jeg denne helga gått på sikkerhetskurs hos Halden Pistolklubb, denne gangen foregikk øvingen med en 22, så det var enklere for pysa(meg) å skyte uten å nesten gjøre på meg hver gang det smalt ;-)
 
 
Skal jeg si det selv så må jeg nok innrømme at jeg kledde denne skytestilen, eller hva? :-D
 
Men da skulle jeg endelig skyte min aller første serie noen gang, og det var med denne 22 pistolen, skulle skyte 50 skudd sittende.

Til å være min aller første serie så syntes jeg at jeg var GØR flink *GLISER*
Ps. Skiva var helt ny så alle lapper og hull er mine.
 
Neste var 50 skudd stående, det var værre enn jeg hadde trodd, tror jammen jeg må trene litt mer på å sikte, puste og slutte å skjelve, samt utholdelse av armen rett ut øvelse skal inn under min trenings økt på Alida. Men her er ihvertfall resultatet av 50 stk stående skudd :-)
 
 
Jeg klapper meg selv på skulderen og er rimelig stolt, jeg tror det var var bare en 3-4 skudd jeg ikke fant igjen, og det er ikke værst av 100 skudd totalt. At ikke alle traff på blinken er ikke så nøye :-)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar