mandag 24. september 2012

Akk så senil

I midten av august var ungene og jeg å shoppet i Ullared i Sverige, det er forresten himmelrike på jorden, 30 000 kvadrat med ren shopping glede *SUKK*

Men det var ikke poenget, der kjøpte vi en katteluke så vår "lille" Molly kunne gå ut og inn på verandaen som hun ønsket selv, og dette skulle jo bare være fryd og gammen.
Hadde det ikke vært for at det skulle komme noen kjekke snekkere for å sette inn vinduer i leiligheten min, og DA startet problemet, for jeg måtte jo nesten rydde litt før de skulle komme, og siden jeg er 99% senil og 100% distre og 150% ME så kunne jo ikke dette gå bra. Rydde det klarte jeg, eller jeg "stuvet" bort tinge, og en av disse tingene var katteluka.

Den 17 september, ca 2 uker etter ryddesjauet mitt skal katteluka opp, men hvor søren er katteluka?? Da har jo frøken senil selvfølgelig klart å glemme det smarte stedet den er lagt på, og jeg har bare en leilighet på 85kvdrat så der der jo strengt tatt begrenset hvor den kan ha blitt lagt hen!
Jeg beordrer ungene til å gjennomsøke skapene side, jeg endevender stua og soverommet mitt, men ingen katteluke

2 hele dager lette jeg etter katteluka, og finner den tilslutt under støvkluter og vaskesaker i skapet på kjøkkenet. Konklusjonen er jo egentlig: Hadde jeg bare hatt et SNEV av husmor gener hadde jeg jo aldri forlagt den katteluka!!

For ikke å snakke om min intelligente Molly, som ikke fatter at hun må dytte opp katteluka med hode for å komme igjennom, men står og mjauer etter hjelp, dette resulterer jo i at det trekker noe innmari på beina her hjemme i leiligheten nå som kulda setter inn. For dette ble resultatet:

'
 
Noen som har noen tips om hvordan lære Molly å bruke katteluka så jeg kan ta bort pinnen i luka?
 
 
Nå skulle jeg jo trengt tatt ha lært at jeg ikke skal legge ting vekk når jeg har en ekstra dårlig ME periode, men NEI DA. Sparelyspære jeg kjøpte har jeg lett etter siden fredag, jeg gikk som vanlig rundt i leiligheten og kjeftet på meg selv og lette. Men på kjøkkenet sto Turbo (10 år) og småflira og klarte ikke holde seg lenger og sa: Jeg vet hvor den er hen Mamma!!
 
Her lå den da pent og pyntelig :(
 
Kunne du ikke sagt det med en gang da sier jeg til Turbo, han ler bare ennå mer og sier: Jeg ville bare se hvor lang tid du brukte for å finne den.........
 
Nå skal jeg snart til Fredrikstad, ja jeg skal kjøre bil i denne tilstanden, men slapp av det er helt trygt, jeg setter på GPS'en selvom det er 4 gangen jeg skal på samme sted.
 
Hilsen
Miss 100% i Svima
 

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar