lørdag 5. januar 2013

Natt til lørdag 5. januar kl.00.34 gikk proppen

Proppen er den jæ#&% proppen som tettet doen min så vakkert sent sent fredag kveld :-( Og der sto jeg uten dopumpe og jeg lover det at det å ta på hansker å kjenne etter om jeg kunne kjenne en propp var ABSOLUTT ikke et tema!!!

Det er uhyre sjeldent jeg ønsker meg en samboer men akkurat i går kveld var savnet så stort av det rev meg i hjerterota der jeg sto og holdt på å kaste opp i den allerede tette doen.
Men som den ekte ikkehusmor jeg er så var det bare å finne frem alt av kjemikalier, den svir av barten hvis jeg lukter på flaska skulle IKKE brukes i doen leste jeg på etiketten ETTER jeg hadde helt 4-5 dl nedi doen. Etterfulgt av et oppgitt stønn fra min kjære datter: Mamma nå MÅ du få deg lesebriller så du faktisk klarer å lese hva som står på giftflaskene du har!!!

Vel... det gikk greit, doen hverken eksploderte, smeltet eller ble utett....
Da fant jeg en halv flaske med gif plumbo, og med forstørelseglasset jeg fant i lekekassa til Turbo leste jeg at det sto på flaska: BØR ikke brukes i toalettet, altså sto det ikke MÅ IKKE og dermed forsvant den halveflaska ned i doen. Vannet i doen seg jo ned med en fart på 1 cm på 4 minutter, så det helt store skjedde ikke :-( Da googlet jeg litt og fant ut at en bøtte med varmt vann skulle helles FORT og fra så STOR høyde som mulig, og siden jeg da er 164 høy ble det jo ikke så alt for stort fall ut av den bøtta og ned i doen. Og med tanken på hvor vått den ble på dogulvet så er jeg egentlig ikke så treffsikker heller :-(

Men vannet hjalp jo sikkert litt, for det løsnet da noe etter hvert som fløt tilbake i potta tilbake fra røret nedi doen.... SAMBOER hvor blir det av deg!!!!!

Da orket jeg ikke mer og helte oppi men 0,5liter med klorin og satt med i 10 min på fjesboka istedenfor!! Og jaggu hjalp det ikke litt :-D da var det bare å sende naboen en sms kl.23.45 og høre pent om hun hadde lagt seg, det hadde hun ikke og til min store glede hadde hun en vakker stor flaske med 1,5 liter klorin, og etter ennå en bløtlegging av potta og 15 nye minutter på fjesboka så jeg endelig håp i doen :-D

Etterfulgt av 5 bøtter med varmt vann gled vannet ikke med lynets hastighet ned i doen men det føltes jaggu ikke langt unna, da kom jeg etter å ha konfrontert litt med meg selv at jeg skulle blande den siste litern med klorin i en bøtte med varmt vann og helle den i doen og samtidig få vasket gulvet med klorinvann.

Og kjære GUD da gikk proppen og det kom et deilig lyd ut av doen og proppen forsvant og vannmengden igjen i skåla var igjen på en vakkert normalt nivå!!!

Moralen må være:
Klar deg selv, for med panikk og brekkende kvalme klarer du ALT!!
Det samt diverse giftige kjemikalier som kan brukes etter beste panikk befinnende!!

Hilsen Svima med 100% kontroll ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar