fredag 27. juli 2012

Ferie og sommermat

Nå har turbo og jeg reist en tur til Gøteborg og Universum, heldigvis for meg liker han ikke karuseller osv så jeg sparte meg en til på Liseberg, men neste år skulle han på tivoli ;)

Siden vi skulle lage en tur ut av dette så tok vi toget til Gøteborg, for tog det er ifølge turbo skikkelig moro, spesiellt å sitte ved de store bordene hehe

Vel fremme i Gøteborg bestemte vi oss for å kjøpe 3 dagers trikke kort, og må si det kom MEGET godt med, for det er en trillion trikker i denne byen som går som en blekksprut til alle kanter, og med min stedsans så hadde vi allerede første dagen spart inn det trikkekortet, for vi kjørte lange strekkninger vi ikke ante hvor endte henn, de endte ihvertfall ikke i nærheten av hotellet og det var jo dit vi ville ;)

Men vi fant da frem til slutt, og turbo som er oppvokst i Halden uten trikk, syntes disse trikke turene var veldig morsomme, spesiellt siden mamma ikke ante hvor vi endte opp henn :D

Men fra hotellet til Universum var det vare en liten gåtur, så tid fant vi frem uten di største omveiene. Universum var visst moro så der var vi mellom 6 og 7 timer, men da var både turbo og gamla slitne og fornøyde, så da ble det en sieste før vi skulle ut å spise middag.

MEN..... middag???? Ifølge turbo så kunne han kun spise på Burger King for der har søsteren hans jobb, og der er det god mat ifølge han. Vel jeg er ikke helt enig der, men er det barneferie så svelger man kameler og i dette tilfellet dårlige hamburgere ;)

Neste utflukt blir da Ullared, ungene var merkelig enige når det gjalt hvor vi skulle reise. Ullared slo tilogmed ut Legoland i Danmark, så Ullared blir det, og jeg må jo si at jeg gleder meg jeg også :D
Ungene skriver handleliste og gamle håper de har billige løsvekter der ;)

Laget med forresten en supergod salat med laks middag i går, salat og sommer hører samme :)




Selvom det er sommerferie så er det ingen dag uten trening, her er vi på vei til trappene opp til festningen, vi måtte bare stoppe opp da vi så reklamebilen til Alida, vårt nye treningssenter som åpner 13 august GLEDER MEG :D



Jeg er henne merkelige til høyre ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar